Administrație

Un pod de cale ferată care stă să cadă peste DN1

Podul de cale ferată, construit în anul 1974, care face legătura peste DN1 și râul Prahova între Câmpina și gara din Poiana Câmpina va fi demolat prin explozie, construcția veche de jumătate de secol fiind într-o avansată stare de degradare.

Fundația podului este afectată de erodarea terenului, exact în zonele unde se află piloanele de sprijin aflându-se un strat de sare, măcinat în timp de ape. Cel mai afectat este pilonul nr.5, aflat chiar pe axa drumului național, existând pericolul real ca grinzile care se sprijină pe acesta să se prăbușească peste mașini.

Circulația feroviară pe acest pod a fost oprită acum zece ani, tocmai pentru că nu mai oferea deloc siguranță nici traficului rutier și nici celui feroviar. În această perioadă, structura s-a degradat continuu, iar recent șoferii au semnalat pe DN1, în dreptul podului, bucăți din beton care cel mai probabil s-au desprins din grinzile podului și au căzut pe șosea.

După o lungă perioadă de ”monitorizare”, Regionala CFR București a decis că a venit vremea ca acest pod să fie dezafectat, nefiind identificată o soluție tehnică viabilă care să salveze construcția.



CFR a anunțat astfel în august organizarea unei licitații publice privind achiziția lucrărilor de demolare a structurii, costul total al contractului fiind de 6.156.138,03 lei fără TVA, din care: proiectare – 125.000 lei fără TVA, cheltuieli pentru investiția de baza – 4.873.134,30 lei fără TVA, organizare de șantier – 134.011,30 lei fără TVA, cheltuieli diverse și neprevazute – 1.023.992,53 lei fără TVA . ”Valoarea estimată a contractului - 5.132.145,50 lei fără TVA care nu cuprinde cheltuieli diverse și neprevăzute”, potrivit informațiilor publicate pe e-licitatie.ro.

Termenul limită de depunere a ofertelor a fost 22 septembrie 2022, iar câștigătorul contractului va fi anunțat în data de 19.12.2022, ora 18:00.

Potrivit caietului de sarcini, câștigătorul desemnat să dezafecteze podul ”prin explozie” va avea la dispoziție trei luni pentru proiectare și cinci luni pentru execuție. Cel mai probabil, podul de cale ferată va fi dezafectat în a doua parte a anului viitor.

Nu este clar la acest moment ce măsuri vor fi luate cu privire la circulația rutieră pe DN1 în perioada dezafectării podului. Autoritățile locale vorbesc deja despre o posibilă deviere a traficului prin Câmpina, Cornu și Comarnic, doar că infrastructura rutieră din localitățile menționate nu este pregătită să preia un flux atât de mare de mașini.

Vizualizări: 92

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Administrație:

Citește și: