Administrație

Suma plătită de România pentru transportul gratuit al refugiaților

Sumele decontate anul trecut de la bugetul de stat pentru acoperirea călătoriilor gratuite cu trenul ale refugiaților ucraineni s-au ridicat la 32-35 milioane de lei.

Informațiile au fost făcute publice de Ștefan Roșeanu, președintele Autorității pentru Reformă Feroviară (ARF), care a precizat că la început au fost zile în care au fost înregistrați 5.000 – 6.000 de refugiați, ulterior media ajungând la 1.500 – 2.000. “Anul trecut au fost călătorii gratuite indiferent de destinaţie. Sumele au fost undeva la 32 – 35 de milioane de lei pe tot anul. Media în general a fost de vreo 2.000 de călători ucraineni pe zi. La început, au fost zile cu 5.000 – 6.000 de călători, dar după aceea undeva între 1.500 şi 2.000, s-au stabilizat. E un buget important”, a declarat șeful ARF.

În acest an lucrurile s-au schimbat, iar gratuitățile pentru refugiați se acordă doar în primele cinci zile de la intrarea pe teritoriul României și doar până în momentul în care aceștia părăsesc țara noastră, a mai explicat Ștefan Roșeanu pentru Agerpres. “În condiţiile în care au apărut aceste mituri ale unor deplasări inutile, să le spunem, s-a încercat şi aici să existe o regulă. Anul acesta deplasările sunt gândite pentru preluarea fluxului de tranzit. Deci, călătorii gratuite în primele cinci zile de la venirea în ţară. Vin într-unul din oraşele în care se fac triaje şi de aici să poată lua mai departe un tren către o altă ţară de destinaţie, cum îşi doresc. Dacă stau mai mult pe teritoriul României, se presupune că există mecanisme prin care pot să-şi plătească deplasarea mai departe. Ştiţi foarte bine că au existat mulţi oameni care chiar au avut nevoie de acest sprijin, alţii care şi-au permis să-şi cumpere bilete de avion şi înainte sau să meargă cu maşini. Deci, iarăşi, ca la orice facilitate, o să găsim oameni care chiar au nevoie şi oameni care poate nu au nevoie. Nu o să găsim niciodată reţeta perfectă în a defini sau a introduce aceste facilităţi”, a mai spus Roşeanu.

La un an de la izbucnirea războiului din Ucraina, există efecte și asupra căilor ferate, spune președintele ARF, având în vedere că traficul de marfă este mult mai mare pentru toți operatorii, care fac presiuni pentru a primi prioritate în trafic. “Sunt discuții pentru platforme multimodale, deci acest domeniu de marfă este mult mai dinamic, atât la compania de stat, cât și la companiile private”, a adăugat șeful ARF

Vizualizări: 41

Trimite pe WhatsApp

Alte articole din Administrație:

Citește și: